EN BLOGG OM HVERDAGSLIV, INTERIØR, HAGE, REISER & HOBBY


Julen 2014

Julen 2014

onsdag 12. februar 2014

Tenerife - Puerto de la Cruz

Halla :-D Kommet hjem fra Tenerife og tilbake til hverdagen igjen....
Jeg og datra har hatt en super fin tur, selv om det var litt i kaldeste laget for oss to! Så lenge sola var fremme på dagtid var det fin temperatur, men så fort den forsvant ble det kaldt. Savnet "raggsokka", ullundertøyet og dundyna mi da :-D Fikk kjeft av datra fordi jeg hadde sagt at vi ikke skulle til Nordpolen når hun pakket kofferten ha ha ha.... Nå er vi blitt vant med Tyrkia i Juli/August måned, hvor temperaturen ligger på mellom 43 til 52 grader i skyggen..... Her på Tenerife har temperaturen ligget på mellom 16 til 27 grader! 


Vi har vært i Puerto de la Cruz. Virkelig et koselig sted. Rent og pent med masse små gater. Byen hadde to strender, men jeg kan ikke si at dem var så innbydende noen av dem..... Vil nok heller anbefale dem som ønsker å reise hit om å finne seg et hotell med basseng. Eller du kan besøke havsbassengene. Der blir det pumpet inn nytt vann fra havet hver dag, men har du med deg en stor familie kan det fort bli dyrt hvis du skal dit hver dag. Prisen for inngang der er på 5,5 Euro per hode! Hadde jeg tatt med meg hele familien Kork hit i 14 dager, hadde vi brukt 385 Euro bare på inngang...... Det er nesten 3.500,- kr det :-P


Vi har trasket og gått både morgen og kveld.... å så fort det har skyet over, så jeg kan vel si at vi har fått sett en masse :-) Det finnes mange koselige kafeer/restauranter/puber rundt i hele Puerto de la Cruz, som vi har slengt oss innom for god mat, kaffe og/eller en kald øl ;-) For de som liker shopping, så er det muligheter for det her også :-D Når det gjelder shopping av klær, tror jeg datra mi har svart belte :-D Kofferten hennes veide 10 kg mer på veien hjem hi hi hi.... Jeg var innom Benetton og kjøpte meg ei jakke i ull ;-)

Da skal dere få se en haug med bilder fra turen...... ;-)










































Å så et bilde av meg selv til slutt med en kald "Dorada" øl som blir produsert på Tenerife :-D Mmmmm det smakte godt ;-)

Klem Mona

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...