EN BLOGG OM HVERDAGSLIV, INTERIØR, HAGE, REISER & HOBBY


Julen 2014

Julen 2014

søndag 18. august 2013

Ferie i Oba, Alanya

Da var to herlige uker i Tyrkia over :-D Det er dette jeg kaller ordentlig ferie! Bare nyte sol og varme, å få servert mat hver dag i to uker <3 Familien Kork x 3 har kooooooost oss masse og bare slappet av :-D


Vi har bodd på Green Garden i Oba, Alanya. Ett stort familie hotell som passer for de med barn ;-) Det er andre året på rad vi ligger på dette hotellet, å jeg kan anbefale det på det varmeste. Her finner du alle fasiliteter og det er kort vei til stranden og sentrum av Oba :-)



Bassengene ble brukt flittig av oss i år..... Junior foretrekker bassenget istedet for stranden, så da må man gi litt etter da ;-) Jeg foretrekker stranden, med sand mellom tærne og saltvann :-)


Vi ble invitert med til Dim River av våre Tyrkiske venner :-) Vi ble fortalt før vi reiste at det var kaldt ferskt vann! Kaldt var bare fornavnet..... WIIIIIIIII så kaldt! Tror ikke det er så kaldt vann å oppdrive midt på fjellet i Norge på sommeren!!!!! Dem påstod at det var forfriskende å bade i dette vannet, jeg mener nå heller at det var "rein skjær tortur" :-D


Men for en avslappende dag vi hadde her <3 Her hadde vi det jeg kaller "slaraffen liv" :-)


Her kunne vi nyte god mat, stillheten og bare slappe av :-) Jeg kan da fortelle at jeg klarte å duppe meg i det kalle vannet hi hi hi..... Det var bare å kaste seg uti, men jeg skal si jeg var raskt opp igjen :-D Føltes ut som om jeg skulle dø...... Men jeg klarte meg hi hi hi..... Har du tenkt deg til Alanya, så anbefaler jeg en tur til Dim River. Vi hadde en super dag her <3


I Oba ligger dem heller ikke som "sil i tunne" på stranden ;-) Her på stranden til Green Garden er det god plass.

En kald Efes får du servert på solsenga også, hvis ønsket skulle være der ;-)


Tyrkia går for å ha et av verdens beste kjøkken, å der kan jeg si meg enig :-) Du bør ikke tenke på å gå ned i vekt når du drar til dette landet :-D




Tar du turen til Oba, så anbefaler jeg Restauranten Memos på det varmeste <3 Her har dem super god mat og koselige servitører :-) Ønsker du en drink etter maten, så kan jeg anbefale "Happy Memos" ;-) En frisk drink som ikke er for søt og ikke er for sur..... "Satans god" :-D

Synd at to uker går så fort :-( Jeg skulle gjerne hvert her noen uker til! Men i september..... da reiser vi nedover igjen Juhuuuuu :-D

Ønsker deg en super uke :-D

En varm klem fra Mona



1 kommentar:

  1. Hei.

    Flott blogg.Kom over den sånn plutselig. Ekstra moro at vi var på Green Garden samtidig:) 4 gangen jeg er der nå.Herlig plass:)
    Hilsen Sølvi Bekkemellem;Otta

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...