EN BLOGG OM HVERDAGSLIV, INTERIØR, HAGE, REISER & HOBBY


Julen 2014

Julen 2014

torsdag 18. april 2013

Pelargonia stiklinger og avleggere

For et vææææær :-P Her er det grått og trist, å vi blåser nesten bort!!!! Det eneste positive er at nesten all snøen er blitt borte i løpet av bare noen dager.....


I forrige uke fikk jeg jeg satt noen pelargonia stiklinger, men det er fortsatt mange av pelargoniane som ikke har fått vårens nye frisyre enda ;-) Det største problemet er hvor jeg skal gjøre av alle stiklingene!!!!!


Ettersom jeg ikke kan sette dem ut enda og jeg ikke har noe drivhus!!!! Så har jeg laget meg et bord selv :-) Fant et gammelt understell i låven! Å så har jeg vært å tyv lånt en av lemmene til gubben, som han bruker til stillaset sitt :-D Får ikke tro han skal opp på en vegg i nærmeste fremtid!!!!!! Han har vel flere å ta av  hi hi hi hi ;-)


Ikke alt er stiklinger heller. Mamman min hadde vært å kjøpt en del nye avleggere til meg også, som jeg måtte sette i større potter :-) Hun har vel helt pelargonia dilla :-D Hvert år så sier hun at hun ikke skal ha så mange i år, men når høsten kommer så har det blitt utrooooolig..... maaaaange.... i løpet av sommeren hi hi hi


Når jeg setter stiklinger, bruker jeg som regel en brødpose over/ eller opp langs sidene for å få det til å bli som et lite drivhus. Det gjør at dem kommer seg mye raskere. Det holder seg rått og har ikke så lett for å tørke ut.




Jeg har gått til innkjøp av diverse små drivhus, men det er ikke mange stiklinger det er plass til i dem heller! Drømmer om et stort drivhus <3


Mine siste innkjøp av mini drivhus er fra Green Gate ;-) Er det ikke lekkert????
Som min eldste sønn sa til meg når han så dette: Hvis du kan gå å kjøpe rustne små hus til å ha blomster i, kan vel jeg kjøpe meg en rusten bil også da!!!! Ha ha ha ha som om det er det samme!


Da kan vel jeg gjøre som sønnen min også da! I stede for å vaske til helga skal jeg henge opp Wunder-Baum rundt om i huset :-D Lukter godt :-D

Ønsker dere en fortsatt fin kveld :-)

Klem Mona

2 kommentarer:

  1. Åh...hvor er det fine billeder <3 Jeg bliver helt i forårs humør af at se på dem.
    Fine stiklinger du har fået taget og de skal nok vokse, så fint som du passer dem.

    Ha' en dejlig week-end søde <3
    Stort knus Birgitte

    SvarSlett
  2. Åh så många pelargoner du har. Kommer blomma fint till sommaren :) Och det lilla växthuset var ju ur fint!!
    Har nyss vaknat till en klarblå himmel och sol. Det bådar gott för en dag på landet :D
    Nu ska jag plantera om min sambon chili plantor medans han sover. Blir en glad överraskning när han vaknar :)
    Hoppas även du får en solig och fin dag!
    Kramar Marina

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...