EN BLOGG OM HVERDAGSLIV, INTERIØR, HAGE, REISER & HOBBY


Julen 2014

Julen 2014

onsdag 30. januar 2013

Ferdig Malt SKATOLL :-D

Hei og Tusen Takk for alle koselig kommentarer dere har lagt inn på bloggen min siden jeg startet opp :-D
Det setter jeg utrolig pris på <3


Skatollet er ferdig malt, å har fått sin plass i stuen nede! Dette blir nok den nye blogge plassen min, bare jeg finner en passende stol ;-)










Litt stæsj har kommet på plass også!
Jeg skulle nok ha ventet litt før jeg begynte å male skatollet! Det har stått ute i en låve, å da går det ikke helt bra når det kommer inn og får et malestrøk med engang!!!! Det forundrer meg ikke om det kommer til å flasse litt..... Men det kan hende det blir stilig det ;-) Flasser det ikke ordentlig av, så kan jeg hjelpe til med litt sandpapir!


Har vært å kjøpt meg en "Tilda" pakke!!!! Er veldig optimistisk om dagen...... Har tenkt å tørke støvet av symaskinen og begynne å sy igjen! Har kjøpt inn en del ekstra stoffer fra "Tilda"..... Har tenkt å sy flere!!!! Så da gjenstår det å se om dem havner i kista med resten av stoffene jeg har liggende ;-) Jeg har så lyst på "Tilda" dukker..... "knakenes fine er dem :-D"



I morgen skal disse males! Etter at jeg tok disse bildene, har jeg pusset og sparklet og pusset....... Så nå står dem klare :-) Gleder meg til å se resultatet......


For at jeg skal slippe å legge fra meg malekosten i morgen, så har jeg laget en 11 liter kjele med "Mormors Suppe-Lappskaus" i dag! Min gode, snille mormor som gikk bort i høst, brukte bestandig å lage denne.....
Jeg passer på å kjøpe salte knoker i Sverige. (Det gjorde mormor også.) De er mye bedre, enn de vi har her i Norge. (Dem er flinkere til å salte dem i Sverige.)
- Legg 2 salte knoker i en stor kjele med vann.
- La knokene koke i en 2 - 3 timer til kjøttet slipper beinet.
- Skjær opp kjøttet og sil krafta igjennom et dørslag.
- Skjær opp 1 stor purre, 1 stort kålhode, 1 pakke med gulerøtter og poteter etter ønske.
- Hell over krafta.
- Kok det i ca. 20 - 30  minutter.
- Smak til med salt og pepper.
Mmmmm da har familien middag i flere dager :-D Hele uka ;-)
Bon Appétit

Klem Mona


3 kommentarer:

  1. Hvor har du været hurtig til at male og så fint det er blevet :-) Det hele ser godt ud!

    Så er du snart klar til næste malerprojekt? ;-))

    Tak fordi du deler dine opskrifter, det ser dejligt ud <3

    Ha' en skøn dag.

    Knus fra Birgitte

    SvarSlett
  2. Å det blei så fint :)))) Min drøm er å starte opp "butikk" med egenmalte møbler. Reise rundt på loppis og kjøpe møbler som kan pusses opp og selges ut igjen. Elsker å male :) Men har ikke plass til flere møbler :)

    SvarSlett
  3. Helt utrolig hva hvit maling kan gjøre..skatollet ble virkelig fint. Likte godt de andre skapene også, spesielt det høye. Jeg har et lignende som skal få seg en omgang med penselen snart.
    Du har pynta så fint med perlehyasinter, må herme og se om jeg finner noen i morgen.

    Takk for oppskriften, den skal jeg prøve meg på.

    Ønsker deg ei riktig fin helg.

    Klem.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...